Januari 2017

Jaha, då skriver jag ett inlägg här igen. Betyder det att chocken har lagt sig nu och jag förstått att jag fick en bebis i somaras som snart är 6 mån redan? 

Jag har förstått att han är min och jag behöver inte lämna tillbaka honom? Jag tror det. 

Helt plötsligt blev det januari. Min minst omtyckta månad på hela året. I januari är det kallt, mörkt och inget skoj händer och alla är panka. 
Japp, så pepp är jag på januari. I år har jag iofs en bebis att ta hand om så det finns alltid att göra.

På tal om januari och nya löften och vanor.
Jag är en av få(?) mammor som inte tappat alla min mamma-kilon på 3 månader eller automatiskt gått ner 17 kilo pga att jag ammar så ett av målen till Colin fyller 1 är att vara i form igen. Tycker de flesta mammor jag träffar är tillbaka eller var efter ganska kort tid. 

När jag fyllde 30 fick jag ett gäng PT-timmar hos en tjej som är utbildad i mammatränining, har 3 egna barn och är väldigt vältrimmad och stark så det känns 👌.
Jag har varit där 3 ggr hittills och fokus ligger på att få tillbaka magmuskler och magstödet till att börja med. Jag har saknat att träna så det ska bli skönt att komma igång igen.

Inatt fick jag sova ända till kl 04:30 och mellan 05:30-06:30 vilket är lyx, så det firade jag med ett bodypump pass imorse, som kändes tufft 💪🏻 det är ännu lååångt kvar. 
Vore kul om det gick att få bort mamma-limpan på magen 😂

Jag hade ju iofs en diet bestående av skogaholmslimpa, äppelmos och kexchoklad juli - sept. Mums! 😂

Kommentera här: